Dvojnásobné zlato ze soutěže POPAI Awards

Ve čtvrtek 24. listopadu se jako každý rok konalo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže POPAI Awards. V této soutěži jsou oceňovány nejlepší projekty in store komunikace na domácím trhu. I v letošním roce jsme uspěli a odnášíme si zlato celkem ze dvou kategorií.

Pomáháme tam, kde je to potřeba

Uvědomujeme si, jak důležité je pomáhat slabším a nezavírat oči před problémy, které tíží ostatní. Proto moc rádi podporujeme aktivity, které dávají smysl a přinášejí radost ostatním.

Halloween je pro děti: Hodnocení pro Marketing & Media

Pojďme se bát… Ale krásně bát! Jak se neztratit v oranžovém moři a prodat o trochu více bonbónů, čokolád, dekorací, bublinek i dýní? Ta nejlepší halloweenská vystavení pro časopis Marketing & Media hodnotila Radka Hejduková.

Nápoje Fanta sázejí na Halloween

Halloween sice není typický český svátek, přesto pro obchodníky představuje skvělou příležitost k navázání kontaktu se zákazníky způsobem, jaký si jindy nemohou dovolit.

Udržitelnost se v retailu dostává do popředí – klienti řeší materiály i provedení POS

Udržitelnost je zásadním tématem posledních měsíců. Většina klientů společnosti Dago řeší materiály, typ tisku i celkové provedení. Chce znát certifikáty a udržitelnost prezentuje například u řetězců jako velký benefit pro samotné umístění displayů či jednotlivých vystavení.

Jaká je ale realita? Například kartonové stojany jsme v poslední době realizovali offsetem. Výhodou je, že kašírování tisků na karton prodlužuje samotnou životnost stojanu, pomáhá stabilitě. Cena takového stojanu je však vysoká a rozhodně nemůžeme hovořit o tématu ekologie jen kvůli použitým barvám.

Řada společností se v Česku naučila tisknout ekonomičtější verzí tisku na UV tiscích, jejich nevýhodou je ale to, že tisk zapáchá, není ekologický, při bigování se láme a o prémiovosti samotného POS nosiče rozhodně nemůžeme hovořit. Jsou ale levné! Tyto POS můžeme vidět ve většině hypermarketů.

Jak čas plyne, dostává i karton nový nádech. Využívají se materiály s certifikátem FSC. Tento certifikát zákazníkům zaručuje, že dřevo pochází z šetrně obhospodařovaných lesů. Pro vlastníky lesa je to prestižní ocenění lesního hospodaření blízkého přírodě. Zároveň se řeší i tisk s dopadem na životní prostředí. Dago využívá tisku na stroji Durst nejnovější generace. Jeho výhodou je tisk pomocí inkoustů na vodní bázi, které navíc nezapáchají. Tisk je velmi tvrdý a tím prodlužuje životnost samotného displaye. V praxi to znamená, že není potřeba vyrábět mnoho stojanů do stejných prodejen, ale stojan lze doplňovat, rebrandovat či případně dále upravovat.

Místo permanentních řešení se začalo využívat voštiny. Jedná se velmi tvrdý karton, ze kterého je možné realizovat shop in shopy či stabilní displaye. Má dlouhou životnost, je finančně méně nákladný než například celodřevěný stojan a zákazníkovi zajistí podobné benefity jako v případě permanentního vystavení.

Podobnou záležitost zažíváme i v oblasti plastu a dřeva. Některé z plastů mají potvrzení PVC free, což garantuje, že neobsahují škodlivé látky. Často se využívají recyklované materiály, které představují novou éru v udržitelnosti. Tisk na tyto materiály se také mění, a to ve prospěch latexových barev či barev založených na vodní bázi.

I když v minulosti zadavatelé nelpěli na technologiích, použitých materiálech ani samotném provedení, v dnešní době se dostáváme do nové éry a témata udržitelnosti a ekologie jsou při produkci zcela zásadní. Osobně jsem rád, že z trhu mizí displaye, jež byly potištěny UV technologií, kterou považuji pro segment FMCG za zcela nevhodnou. Těším se, že v budoucnu uvidíme mnoho nových, plně ekologických realizací, které Dago zásadně podporuje.

Marek Končitík

Marketing and business director Dago s.r.o.

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This