Ikonické brambůrky Pringles v nových regálech jen tak nepřehlédnete
Značka Pringles se pouští do ještě výraznější vizibility. Jako první ji zaznamenají návštěvníci Global Free Shopu v Potůčkách a Brandově, kde má oblíbená značka Pringles nová permanentní prémiová vystavení.
Vánoční sumář: Jak si Dago poradilo se sezónními POS?
Předvánoční nákupní horečka láká spotřebitele k návštěvě kamenných prodejen, ve kterých nakupují dárky pro své nejbližší. Jak ale zazářit na zahlcených prodejních plochách?
Bez Zlatého Bažanta by Vánoce nestály za to! In-store aktivace na slovenském trhu
Kdyby šlo všechno snadno, Vánoce by nestály za to – to bylo motto sezonní kampaně ležáku Zlatý Bažant, se kterým oslovila publikum na slovenských prodejních plochách.
Naše aktivace získaly v soutěži POS STAR první a druhé místo
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil vítěze soutěže POP STAR o nejlepší in-store realizaci měsíce. Absolutním vítězem za měsíc listopad se stala naše realizace shop in shopu Semtex.
Vánoční Coca-Cola vsází na emoce. A dělá dobře, set POS je nepřehlédnutelný
Pro mnoho z nás jsou Vánoce spojeny s Coca-Colou a jejím vánočním kamionem. Vzbudit emoce na prodejní ploše – a tím v nakupujících posílit zmíněné propojení – byl tedy krásný, ale náročný úkol, kterého se Dago rádo zhostilo.
Oslavte Vánoce s unikátní aktivací Pilsner Urquell
Prémiové pivo k Vánocům neodmyslitelně patří. I proto se značka Pilsner Urquell rozhodla vytvořit unikátní sezonní aktivaci s holofanem, kterou v exponovaných vánočních prodejních plochách rozhodně nepřehlédnete.
Vánoce bez likéru Baileys? Letos NE, na prodejních plochách ho určitě nepřehlédnete!
Baileys se řadí mezi nejprodávanější likéry vůbec. A právě teď – v tomto svátečním čase – se distributor tohoto oblíbeného irského likéru rozhodl, že na trh vstoupí s novou vánoční aktivací.
Nenechte se spoutat tradicí: Hodnocení pro Marketing & Media
Být vidět během tradiční sezony vyžaduje značnou dávku odvahy, ne všechny značky se na to ale cítí.
Kompletní sortiment káv Perla na jednom místě
Úžasná vůně, symbol odpočinku ale i pořádné vzpruhy – tak většina z nás vnímá kávu. Doby, kdy si lidé vybírali pouze mezi zrnkovou a rozpustnou kávu, jsou už dávno pryč.
Doba pečení se blíží. ECG promuje na prodejní ploše kuchyňské roboty
Od října mohou spotřebitele v prodejnách tuzemské́ sítě Expert Elektro nově zaujmout jedinečné́ POP stojany zhotovené pro značku ECG.
Vedle emocí se soustřeďte i na pozitivní postoj
![Vedle emocí se soustřeďte i na pozitivní postoj_KS DJesensky DAGO_2_2019_Ilustracni_foto](https://www.dago.cz/wp-content/uploads/2019/04/Vedle-emocí-se-soustřeďte-i-na-pozitivní-postoj_KS-DJesensky-DAGO_2_2019_Ilustracni_foto.jpg)
Vyvolávat v zákazníkovi emoce nestačí. Potřeba je budovat i jeho pozitivní postoj ke značce.
Představte si následující situaci: Navrhujete a prodáváte běžecké boty. Váš hlavní zákazník, běžec Martin, má už po čtyřicítce, miluje sport a běhat chodí pětkrát týdně. Nyní už zase trénuje na další půlmaraton a vy ho v té souvislosti můžete oslovit se svou nabídkou – novým párem skvělých běžeckých bot.
Vzhledem k tomu, že stejně jako ostatní žije Martin slovy Alfonse Cornelly v tzv. „infoxikované“ společnosti, tedy v prostředí přetékajícím informacemi, je stále těžší upoutat jeho pozornost. Mnoho značek kolem sebe vůbec nevnímá a přilákat ho dokáže jen to, co v něm vyvolá emoce.
Proto mají u Martina větší šanci ty boty, které v něm probudí představy pozitivních budoucích výsledků a zážitků a u nichž si řekne: „V nich konečně překonám svůj osobní rekord!“. V podstatě je nemůže koupit, aniž by tomu nějaká podobná emoce nepředcházela.
Bohužel si ale jako výrobce bot jen s emocemi nevystačíme. Jelikož jsou vzbuzovány smyslovými podněty, trvají jen několik sekund a velmi rychle se mění. Emoce jsou schopny pouze podnítit počáteční zájem a zajistit „jednorázové“ rozhodnutí, ale k dlouhodobému úspěchu nestačí.
Pro dostatečnou sílu i výdělek potřebuje každá značka věrné a vracející se zákazníky. Jak ukazují ekonomické analýzy, největší zisky nepřicházejí z „jednorázových“ nákupů, ale od zákazníků, kteří nakupují značku opakovaně. Cílem výrobce bot je tedy u Martina vybudovat zákaznickou loajalitu, nikoli ho jednorázově zlákat k nákupu.
Po nákupu prvního páru bot záleží na tom, jak se v nich bude Martin cítit. Pokud v nich, jeho tělo zažije pocit uspokojení a dojde k uvolnění dopaminu, „odměnový systém“ v mozku si to zapamatuje a bude se to snažit zopakovat. Přijde-li chvíle na nové boty, Martin si automaticky řekne: „Proč nekoupit i ten další pár od té samé značky?“ A pokud se nákup několikrát opakuje, stane se z něj zvyk a následně pozitivní postoj, který lze vyjádřit slovy: „Tahle značka běžeckých bot je prostě ‚moje‘!“ A to je základ oné kýžené zákaznické loajality – zdroje stabilních výnosů.
Vytváření pozitivního postoje vyžaduje čas a repetici. Z Martina se nikdy nestane milovník značky přes noc. Přesto však, jakmile se to podaří, je postoj pevně zafixován v neuronových synapsích, a bude velmi obtížné Martina přesvědčit, aby zvážil jinou značku.
Postoje představují vnitřní sklony, které způsobují, že má člověk ohledně dané osoby nebo myšlenky, tedy i značky, určité pocity. Postoje pomáhají k danému objektu udržovat vztah, čímž se stává, že zákazník některé značky preferuje více než jiné. Jedná se o hlubší spojení než jen na úrovni emocí. Je-li zákazníkův postoj k dané značce pozitivní, vrací se k ní po dlouhou dobu opakovaně.
Při budování pozitivního postoje ke značce jsou podle slov Luise Martinez Ribese, profesora ze španělské ESADE university, klíčové následující tři faktory:
1. Vytvářet řešení (tj. produkt nebo službu), která opravdu vylepšuje určitý aspekt zákazníkova života. Pokud zákazník shledá, že onen aspekt jeho života byl s pomocí tohoto značkového řešení vylepšen, zažije pocit uspokojení a v jeho těle dojde k uvolnění neuropřenašeče dopaminu, hormonu dobrých pocitů.
2. Navodit počáteční emoci, pro navození zájmu o danou značku, společně s asociací představy lepšího života s jejími produkty.
3. Tvořit zvyky, resp. opakované nákupy, které jsou výsledkem opakujících se pocitů uspokojení, kdy je pokaždé uvolněn dopamin, a to na základě splnění očekávaného příslibu. Naopak frustrace může být při tvorbě pozitivního postoje vůči určité značce velkou překážkou.
Pro značky jsou podstatné oba dva zmíněné faktory – jak emoce, tak pozitivní postoj. Nicméně emocionální vztah se zákazníky by nikdy neměl být finálním cílem marketingu. Vezmeme-li v potaz dva klíčové ekonomické indikátory, tedy hodnotu zákazníka za celý jeho život a cash flow, je moudřejší snažit se o budování dlouhodobějšího vztahu prostřednictvím pozitivního postoje ke značce.
Daniel Jesenský, DAGO, s.r.o.
Foto: Marketing&Media, duben 2019
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY